Reklama dzieli się na przeróżne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, wzrokową lub audiowizualną, jak też wiele innych, lecz statystyki podkreślają przejrzyście, że na ludzi najporządniej działa reklama wizualna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, lecz nie jedynie – wstępuje w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to dalej na wysokim poziomie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek i plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego konsumenta bądź wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
opracowywanie strategii marketingowej
Ta stereotypowa reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko dlatego, że najłatwiej trafia do niezainteresowanych pozornie kontrahentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, oczywiście ewentualnego klienta są wybitnie różne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz wybitnie prawidłowo wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej wspólnoty osób i w jaki sposób, a w związku z tym jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, albowiem wybraliśmy najzwyczajniej w świecie zły model, z drugiej strony bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.
